Brandplayers

Visie en inspiratie

BRANDPLAYERS INSIGHT #2 Waarom Hero’s niet alleen Hero’s aanspreken

Stel, je positioneert je organisatie als een ‘Hero’ (archetype). Of als een ‘Engineer’. Wat maak je dan wakker in je klant? Het uitgangspunt is meestal ‘soort zoekt soort’. Ofwel: je maakt de held of de engineer wakker in je doelgroep. Dat is tenslotte het principe van identificatie. En toch: onderzoek dat we deden naar merkverbondenheid, […]

lees meer

Advies: scheid familiewaarden en merkwaarden.

lees meer

Krachtige ‘personal branding’ voor zelfstandig professionals: bekijk de twee voorbeelden

Ben jij ook zo’n ervaren professional die enorm veelzijdig is? Presenteer je niet met een brij aan feiten, of een archiefkast vol assessments. Brandplayers helpt je vanuit een persoonlijke analyse tot een concrete profielbeschrijving te komen. Zo is jouw rol in relatie tot de potentiële opdrachtgevers meteen helder! Check meteen dit voorbeeld, en vergelijk het […]

lees meer

De Brandplayers ‘positioneringskit’

Als je je organisatie consequent wilt positioneren, vraagt dat om heldere uitgangspunten. Praktische, bruikbare kaders, waaraan je onder meer je marketingcommunicatie kunt toetsen. Het positioneringstraject levert de Brandplayers positioneringskit op. Inhoud: positioneringskompas, ‘brandplayers’ movie, corporate story, archetype, merkessentie en -filosofie, merkwaarden, elevator pitch, beeldconcept en strategisch advies. Ook briefen van creatieve bureaus wordt gemakkelijk zo. […]

lees meer

Het resultaat van scherp positioneren: klanten en medewerkers die zich graag met je verbinden.

lees meer

BRANDPLAYERS INSIGHT #1 ‘Identity brand’ of ‘branded identity’: een keuzehulp

Moet je positionering gebaseerd zijn op je identiteit? Of ga je je identiteit door middel van internal branding uitlijnen met je merk? In deze Brandplayers Insight lees je het verschil tussen die twee én helpen we je een keuze te maken. Een belangrijke basiskeuze als je gaat werken aan je (her)positionering, rebranding, internal branding of […]

lees meer

Betrek je ‘brandplayers’ bij de positionering

Neem je medewerkers en klanten mee in het positioneringstraject. Zij zijn tenslotte de ‘brandplayers’, en als je merk bij hen niet leeft, leeft het nergens. Dat wil niet zeggen dat je op een bijna democratische manier of met consensus tot je nieuwe positionering moet komen. Er zijn twee uitersten; kies de middenweg! Wat je positionering […]

lees meer

Welk archetype heeft jouw organisatie?

Archetypen zijn een belangrijk instrument bij het benoemen van het karakter van je organisatie. Het zijn ‘oerkarakters’. Persoonlijkheden die we als mensen allemaal gemakkelijk herkennen. Sterker nog: we herkennen ze onbewust. Archetypen – neem bijvoorbeeld de Hero, de Scientist of de Clown – vatten een personage samen qua gedrag en gevoel. Het was ooit de […]

lees meer

Waarom positioneren een werkwoord is.

lees meer

Een sterke elevator pitch: zo bedenk je ‘m.

lees meer

Kennismaken? Bel of mail ons!

Spoorstraat 2 | 6741 DE Lunteren
T (0)318 250 007 | info@brandplayers.nl