Brandplayers

Je bent er niet met een foto van je huidige identiteit.

Betrek je ‘brandplayers’ bij de positionering

Neem je medewerkers en klanten mee in het positioneringstraject. Zij zijn tenslotte de ‘brandplayers’, en als je merk bij hen niet leeft, leeft het nergens. Dat wil niet zeggen dat je op een bijna democratische manier of met consensus tot je nieuwe positionering moet komen. Er zijn twee uitersten; kies de middenweg! Wat je positionering […]

Neem je medewerkers en klanten mee in het positioneringstraject. Zij zijn tenslotte de ‘brandplayers’, en als je merk bij hen niet leeft, leeft het nergens. Dat wil niet zeggen dat je op een bijna democratische manier of met consensus tot je nieuwe positionering moet komen. Er zijn twee uitersten; kies de middenweg!

Wat je positionering ook wordt, je medewerkers moeten ‘m waarmaken. En je klanten moeten ‘m daadwerkelijk ervaren. Daarom is het belangrijk dat onze consultants interviews houden met een vertegenwoordiging van medewerkers en klanten. Het geeft bovendien draagvlak! Je zit vervolgens safe als je positionering de vlag is die je huidige organisatie-identiteit dekt.

Maar let op. Je strategie speelt een rol. Misschien moet je organisatie een flinke wending maken. Misschien past de huidige cultuur daar niet bij. Misschien dwingt de markt tot een transformatie. En dan? Dan ben jeĀ er niet met een positionering die alleen je huidige identiteit op de foto zet en inlijst. Dan is de positionering een strategisch instrument. In dat geval is het belangrijk om de gap tussen huidige en gewenste identiteit helder te hebben. Draai overigens niet alleen aan de knop identiteit of cultuur. Je zou niet de eerste leider die ontdekt dat het soms effectiever is om je strategie aan te passen.

Op welke manier je dat doet? Daarover vertellen we je graag meer. Neem contact op!

 

 

Kennismaken? Bel of mail ons!

Spoorstraat 2 | 6741 DE Lunteren
T (0)318 250 007 | info@brandplayers.nl