Brandplayers

Een breinpositie veranderen, kost tijd

Waarom positioneren een werkwoord is.

Een positioneringstraject. Het woord suggereert bijna dat je organisatie na dit traject is gepositioneerd. Maar niets is minder waar. Positioneren begint pas ná dit traject, en het is goed om je dat te realiseren. Positioneren gaat over een breinpositie innemen bij je doelgroep. En dat kost tijd. Hoeveel prikkels moet jíj krijgen om je beeld […]

Een positioneringstraject. Het woord suggereert bijna dat je organisatie na dit traject is gepositioneerd. Maar niets is minder waar. Positioneren begint pas ná dit traject, en het is goed om je dat te realiseren.

  1. Positioneren gaat over een breinpositie innemen bij je doelgroep. En dat kost tijd. Hoeveel prikkels moet jíj krijgen om je beeld bij te stellen van Uber, Google, Albert Heijn, Rolex of Calvé? Inderdaad: veel. Hoe groot kleine veranderingen voor je eigen organisatie ook kunnen zijn, je doelgroep heeft tijd nodig. En veel nieuwe prikkels. Daar komt nog iets bij.
  2. Mensen geloven vooral hun ogen. Natuurlijk, communicatie is een belangrijk instrument als je je organisatie/merk wilt (her)positioneren. Maar mensen zullen je een breinpositie toekennen op basis van wat ze zelf vinden. Positioneren gaat dus over de totale customer journey en de indruk die je bij elk touchpoint achterlaat. Positioneren is het managen van deze indruk. En dat doe je niet in een paar weken.

De light-versie van positioneren is misschien voldoende voor jou. Zorgen dat je weet wie je bent en wat je wilt vertellen, en dat ook consequent doen. Als je het héél plat slaat, leidt het positioneringstraject dan tot een veredelde briefing voor creatie.

Dat is beslist waardevol – en bij Brandplayers zijn we er ronduit bedreven in. Maar één ding is zeker. Als je met je positionering je bedrijf een stap verder wilt helpen, dan is het werken geblazen. Dan moet er meer gebeuren, van strategie tot operatie. Benieuw hoe? Neem contact op, we vertellen je daar graag meer over!

Kennismaken? Bel of mail ons!

Spoorstraat 2 | 6741 DE Lunteren
T (0)318 250 007 | info@brandplayers.nl