Wat zeggen je medewerkers als op een netwerkborrel in twee zinnen je bedrijf samenvatten? Raken ze dan de kern en prikkelen ze de nieuwsgierigheid? Vertellen ze allemaal met eigen woorden hetzelfde verhaal? En hoe vat je zelf je bedrijf samen zonder in een Wikipedia-achtige definities te vervallen? Stel een krachtige elevator pitch op. Krachtig én […]
Wat zeggen je medewerkers als op een netwerkborrel in twee zinnen je bedrijf samenvatten? Raken ze dan de kern en prikkelen ze de nieuwsgierigheid? Vertellen ze allemaal met eigen woorden hetzelfde verhaal? En hoe vat je zelf je bedrijf samen zonder in een Wikipedia-achtige definities te vervallen? Stel een krachtige elevator pitch op. Krachtig én kort. Want de lift gaat meestal niet naar de 100e verdieping.
Een elevator pitch. Het zijn twee of drie gewone zinnen waarin je je twee dingen samenvat: je propositie én je positionering. Ofwel: welke waarde je levert én wat je specifieke merkbetekenis is. Het doel is je gesprekspartner informeren. Dan moet je niet met vage zinnen of abstracte beloften aankomen. Een elevator pitch moet in elke lift helder zijn. Ook buiten de context van je business.
Het is niet moeilijk om tot een elevator pitch te komen. Het is een simpel recept – alleen de ingrediënten kunnen het lastig maken. Want hoe vat je dat eigen merkgevoel samen in een zin die óók nog eens helder is? Als je de woorden niet kunt vinden, is de inhoud waarschijnlijk niet scherp. Na een positioneringstraject verandert dat. Wil je alvast een poging doen?
Schudden, mixen, roeren, proeven en uitproberen tot je de gouden formule hebt. En doorvertellen maar! Als jij niet kunt samenvatten waar je voor staat, kunnen al die ambassadeurs in je netwerk het al helemaal niet. We helpen je graag!